MASAL - TEMBEL KIZ VE ÇALIŞKAN KIZ

Tembel Kız ve Çalışkan Kız

          Uzak bir köyde bir ev varmış bu evde bir kadınla bir adam yaşarmış ikisinin de önceki evliliklerinden birer kızları varmış. Kadın kendi kızını çok severmiş. Ona giyecek yeni elbiseler verir ve hiçbir iş yapmasını istemezmiş. Bu yüzden kızı çok tembel olmuş. Bütün gün boş oturup kendi kendine hayran olurmuş ama bu kadın diğer taraftan üvey kızına çok kötü davranıyormuş.



- Niye oturuyorsun burada kalk ve evi temizle demiş üvey kızına.

Kız
- Evet ama anne evi daha bu sabah temizledim demiş.

Üvey anne

- Benimle tartışma ne diyorsam onu yap demiş.

          Kadın üvey kızına bütün işleri yaptırırmış ama kız yine de hiç şikayet etmezmiş.
Aynı işi üst üste defalarca yaparmış ama hiç yorulmazmış. Babası olan biteni seyredermiş kızı için çok üzülürmüş ama hiçbir şey yapamazmış. Zamanla iyice gücünü kaybetmiş ve hastalanmış.

Kızını yanına çağırmış ve
- Güzel kızım özür dilerim sana hiçbir şey veremiyorum demiş.

Kızı
- Hayır baba sakın üzülme, sen beni hayatım boyunca sevdin ve önemsedin artık sana bakma sırası bende çalışacağım ve çok para kazanacağım bu bizim için çok zor bir dönem ama yakında sona erecek demiş.

          Kadın bütün bu konuşmaları Sessizce dinliyormuş. Niye ben düşünemedim bunu onu göndereyim de zengin bir ailenin yanında işe başlasın demiş kendi kendine. Ve

- Çok haklısın baban artık hep hasta ayrıca başka masraflar var sen zengin bir ailenin yanında çalışmaya git istersen iyi bir hizmetçi olabilirsin demiş.

Baba
- Niye kendi kızını işe yollamıyorsun demiş

Anne
- Gönderirdim tabi ama biliyorsun ki benim kızım güzel ellerini ve ayaklarını düşünür her zaman eğer çalışırsa güzelliğini yitirir. Zaten senin kızın o kadar güzel değil onu işe göndermenin hiçbir zararı yok. Karar verildi. O zaman yarın sabah zengin bir ailenin yanında iş bulmak için gideceksin evden demiş ve yanlarından ayrılmış.

Baba
- Çalışman şart değil kızım demiş

Kız
- Hayır baba çalışmak istiyorum. Görevlerimizi ihmal etmenin hiçbir faydası olmaz. Merak etme, sen beni iyi yetiştirdin bu emeklerimin bir gün ödüllendirileceğini biliyorum demiş.

          Kız ertesi sabah evden çıkmaya hazırlanmış zengin bir ailenin yanında iş aramaya gidiyormuş. Üvey annesi ona yolculuk için ne yiyecek ne de su vermiş ama kız bunu sorun etmemiş.

Baba
- Kendine dikkat et kızım ve unutma yardım isteyen hiç kimseye hayır deme ve çalışkan ol ne iş yaparsan yap o işi tüm kalbinle yap diye nasihat etmiş.

Kız
- Evet bunu hep hatırlayacağım baba demiş.

          Ve kız yola çıkmış dere tepe düz gitmiş. Ama hiçbir şey bulamamış gece gündüz yürümüş ama hiç kimseyi görmemiş ama yine de umudunu kaybetmemiş babasının söylediklerini hatırlamış. 



- Şu anda sadece iş bulmaya odaklanmalıyım yapmam gereken tek şey bu ve bunu tüm kalbimle yapacağım ne kadar sürerse sürsün vazgeçmeyeceğim demiş

Biraz ileride konuşan bir ağaca rastlamış ağacın bütün dalları kuruymuş.

Ağaç
- Merhaba bir yere gider gibi bir halin var kuru dallarımdan arınmam için bana yardım eder misin bunun karşılığında sana bir iyilik yaparım demiş.

- Evet Tabii ki demiş kız

          Kız ağaca tırmanmış ve elleriyle bütün kuru dalları kırmış. ağaçtaki bütün kuru dallar temizlenene ve yeni yapraklar ve meyveler için hazır olana kadar da durmamış. Ağaç kıza teşekkür etmiş ve kız yoluna devam etmiş. Biraz ilerde ölmekte olan bir asmaya rastlamış. Asmanın hemen yanında, tuhaf görünümlü bir çapa varmış.

Asma kızla konuşmuş,
- Merhaba köklerimi çapalar mısın karşılığında sana bir iyilik yaparım.

          Kız Çapayı almış ve çapalamaya başlamış avuçları şişene kadar çapalamaya devam etmiş.



Asma
- a a ellerin acımış olmalı demiş.

Kız
- Hiç önemli değil iyileşirler senin yardıma ihtiyacın vardı. Ben de sana yardım etmeliydim demiş.

          Asma kıza teşekkür etmiş ve kız yoluna devam etmiş biraz ilerde kırık bir ocağa rastlamış. Ocak kıza seslenmiş.

- Küçük kız acaba beni temizleyip düzenler misin? Karşılığında sana bir iyilik yaparım.

          Kız ocağın üstünde bir sürü çatlak görmüş. Bir süre düşünmüş sonra biraz çamur bulmuş ve ayakları ile karıştırmış. Ardından o çamuru kullanarak ocağın bütün çatlaklarını kapatmış ocak artık yepyeni olmuş.

- Teşekkür ederim ellerin ve ayakların çok kirlendi demiş ocak

Kız
- Önemli değil. Biraz suyla temizleyebilirim. Sen zor durumdaydın ben de sana yardım etmeliydim demiş.

          Kız yoluna devam etmiş. Biraz ileride bir kuyuya rastlamış.

Kuyu kızla konuşmuş
- Merhaba kirli suyu boşaltıp beni temizler misin? Karşılığında sana bir iyilik yaparım demiş.

          Kız kuyuda ki kirli suyu boşaltmış ve kuyuyu temizlemiş. Kuyu kıza giysilerinin çok kirlendiğini söylemiş.

Kız da
- Önemli değil hepsini temizleyebilirim. Senin yardıma ihtiyacın vardı ben de yardım ettim demiş.

          Kuyu kıza teşekkür etmiş ve kız yoluna devam etmiş az ilerde çok sevimli bir ses duymuş sesin sahibi bir köpekmiş üstü başı çamur içindeymiş ve tüyleri uzunmuş.

Köpek kıza
- Tüylerimi kesip beni nehirde yıkar mısın? Karşılığında sana bir iyilik yaparım demiş.

          Kız köpeğin dediklerini yapmış köpek artık sağlıklı ve mutlu görünüyormuş. Kıza teşekkür etmiş. Kız nehirde kendisini de temizlemiş ve yoluna devam etmiş. Kısa süre sonra hava kararmış. Kız bir eve denk gelmiş. Evde 7 Peri yaşıyormuş eve gitmiş ve kapıyı açan perilere dışarının karanlık olduğunu evlerinde kalmak istediğini söylemiş periler nereye gittiğini sormuş kızda çalışmak için iş aradığını söylemiş. 



Periler
- İstersen burada çalışabilirsin burada 7 oda var her gün 6 odayı birden temizleyeceksin ama unutma yedinci odaya asla girmeyeceksin kabul ediyor musun? demişler.

Kız
- Size minnettarım. Teşekkür ederim dediğinizi yapacağım demiş.

          Kız söylenenleri yapmış her sabah uyanmış ve 6 odanın tamamını temizlemiş yedinci odaya hiç bakmamış. Bir yıl geçmiş ve yeterince para kazanmış hasta babasının yanına dönmek için izin istemiş.

Periler kıza
- Yanımızdan gitmeden önce bize cevap ver neden yedinci odayı hiç merak etmedin demişler.

Kızda
- Babam bana sadece görevimi yapmamı söyledi. Burada çalıştığım süre boyunca görevim sadece size itaat etmekti demiş.

Periler
- Bu dürüstlüğünden memnun kaldık çocuğum. Çalışkanlığın bizi etkiledi. Bizimle gel ödülünü alma vaktin geldi demişler.

          Ve periler kızı 7. odaya götürmüşler odanın içinde bir sürü altın ve gümüş sikke varmış

Periler kıza
- Şimdi bu sikkelerin üzerinde yuvarlan ve üzerine yapışan herşey senindir demişler.

          Kız söyleneni yapmış altın sikkelerin üzerinde yuvarlanmış sonra gümüş sikkelerin üzerinde yuvarlanmış sikkeler üzerine yapıştığı için bir yıldız gibi parlamış perilere veda etmiş ve yola çıkmış.
Geri dönerken yıkadığı köpeğe rastlamış köpeğin üstünde tüy yerine İnciler varmış şimdi.


Köpek
- Gel buraya ihtiyacım varken bana yardım ettin gel ve benden istediğin kadar inci al demiş.

          Kız incileri kollarına bacaklarına boynuna dolamış köpeğe teşekkür etmiş ve yoluna devam etmiş. Az illerde temizlediği kuyuya rastlamış.

Kuyu ona
- Yanıma gel ihtiyacım varken sen bana yardım ettin gel ve suyumdan içip susuzluğunu gider demiş.

          Onun yanında yolcular için bırakılmış bir sürü sürahi varmış. Kız bunlardan birini almış ve içine su doldurup istediği kadar içmiş. Kuyuya teşekkür etmiş ve yoluna devam etmiş. Az ilerde tamir ettiği ocağa rastlamış.

Ocak kıza
- Yanıma gel ihtiyacım varken bana yardım ettin gelde taze ekmeklerimi pastalarımı ye demiş.

          Kız istediği kadar ekmek ve pasta yemiş. Birazını da babası için almış sonra ocağa teşekkür etmiş ve yoluna gitmiş.Biraz ilerde çapasını yaptığı asmayı bulmuş.

Asma kıza
- Yanıma gel ihtiyacım varken bana yardım ettin gel ve bu taze üzüm suyunu iç demiş.

          Kız istediği kadar üzüm suyu içmiş ve birazını babası için almış. Asmaya teşekkür etmiş ve yoluna devam etmiş. Az ilerde yardım ettiği ağaca rastlamış. Ağacın dalları yem yeşilmiş ve armut doluymuş.

Ağaç kıza
- Yanıma gel ihtiyacım varken sen bana yardım ettin gel de bu taze armutlardan ye demiş.

          Kız istediği kadar armut yemiş ve biraz da babası için toplamış. Ağaca teşekkür etmiş ve yoluna devam etmiş. 

          Eve döndüğünde babasını gördüğü için mutlu olmuş. Babası artık hasta değilmiş ve kızını kapıda bekliyormuş. Kız babasına koşmuş ona sarılmış, üvey anne geldiğinde kocasını sağlıklı, üvey kızını zengin görünce şok olmuş. 


          Kızın üstü tepeden tırnağa altın, gümüş ve inci ile kaplıymış. Baba kız, üvey anneyi görmezden gelip eve girmişler. Üvey anne kocasının hiçbir şey almasına izin vermeyeceğini anlamış.Hemen kendi kızına seslenmiş ve zengin bir ailenin yanında iş aramaya gitmesini söylemiş.

          Kız annesine veda etmiş ve yürümeye başlamış. Kısa süre sonra bütün dalları kurumuş bir ağaca rastlamış. Ağaç ondan kuru dalları temizlemesini istemiş karşılığında ona bir iyilik yapacağını söylemiş.

Kız
- Ya sen ciddi misin senin kuru dalların için temiz ellerimi ve güzel ayaklarımı kirletemem ben. Ne olursa olsun demiş.

          Yoluna devam etmiş az ilerde ölmekte olan bir asmaya rastlamış. Asma köklerinin çapalanması karşılığında ona bir iyilik yapacağını söylemiş.

Kız
- Bu kızgın güneşin altında mı? Senin ölen köklerin için temiz ellerimi ve güzel ayaklarımı kirletemem ben. Ne olursa olsun demiş.

          Ve yoluna devam etmiş. Az ileride kırık bir ocağa rastlamış. Ocak kendisini tamir etmesi karşılığında ona bir iyilik vaad etmiş.

Kız ona da
- Temiz ellerimi ve güzel ayaklarımı kirletemem ben. Ne olursa olsun demiş.

Biraz ilerde kendisini temizlemesi karşılığı iyilik yapmayı vaad eden bir kuyuya rastlamış.

Kız
- Sen bir su kuyusu sun. Kendi kendini temizle. Temiz ellerimi ve güzel ayaklarımı kirletemem ben. Ne olursa olsun demiş.

          Biraz ilerde bir köpeğe rastlamış köpek bir iyilik karşılığı kendisini yıkamasını istemiş ondan ama kız temiz ellerini güzel ayaklarını kirletemeyeceğini bağıra bağıra söyleyip kaçmış oradan. Az ileride bir eve rastlamış ve o gece orada kalmayı rica etmiş. Burası 7 Perinin eviymiş. Periler daha önceki gibi bir yıl kalmasını ve 6 odayı temizlemesini teklif etmişler. Ama sakın unutma girmeyeceksin demişler. 

          Kız kabul etmiş. Her sabah uyanıp 6 odanın tamamını temizlemiş. Ama kısa süre sonra merakına yenilmiş ve 7. Odaya girmiş. İçerisi karanlıkmış içerde bu kez altın ve gümüş sikkeler yerine, kurbağalar ve bal arıları varmış. Arılar kızı o kadar kötü sokmuş ki kızın her yeri kızarmış. Perilerin gelmesini beklemeden evden kaçmış. 

          Geri dönerken köpeğin incilerle kaplı olduğunu görmüş ve bir kaç inci almak için köpeğin peşinden koşmuş ama yakalayamamış. 

          Biraz ilerde temizlemeyi reddettiği o kuyuya rastlamış. Kuyudan su almak için eğildiğinde, su onun ulaşamayacağı kadar dibe çökmüş.

          Biraz ilerde tamir etmeyi reddettiği ocağa rastlamış. Ocağın yanında taze ekmekler ve pastalar varmış ama kız ekmeklere dokunmaya çalıştığında elleri yanmış. 

          Biraz ilerde çapa yapmayı red ettiği asmaya rastlamış. Çok susamış bir haldeymiş ama asma ona üzüm suyunu vermemiş. 

          Biraz ilerde yardım etmeyi reddettiği ağaca denk gelmiş. Ağacın dalları yeşil yapraklarla taze armutla doluymuş. Ama kız elini armutlara uzattığında ağacın boyu uzamış ve kız meyvelere yetişememiş. 

          Daha sonra kız yoluna devam etmiş. Annesi kapıda onu bekliyor ve altınlar, yakutlar görmeyi umuyormuş. Ama kızı, kızarıklıklar için de ve kirli giysilerle geliyormuş.

Baba
- Şimdi anladın mı tembellik sana hiçbir şey kazandırmaz. Sadece mütevazi ve dürüst bir kalp ödüllendirilir. Size artık bu evde yer yok gidin buradan demiş.

Üvey anne ve kız evi terk etmişler.       Baba ve çalışkan kızı Sonsuza Dek Mutlu Yaşamışlar.




Çocuklar için masallar. Masal okumak. Masal dinlemek. 

0 yorum:

Yorum Gönder